1-2-3 zonder vingers bij dyscalculie - Deel 2 - Optellen tot 100
De ‘1-2-3 zonder vingers’ reeks, specifiek de groene doos ‘Deel 2 – Optellen tot 100’, is een effectief en praktijkgericht hulpmiddel voor kinderen met dyscalculie... Lees meer
De ‘1-2-3 zonder vingers’ reeks, specifiek de groene doos ‘Deel 2 – Optellen tot 100’, is een effectief en praktijkgericht hulpmiddel voor kinderen met dyscalculie. Kinderen die moeite hebben met rekenen, rekenen vaak door te tellen, wat het inzicht in wiskundige verbanden belemmert en de automatisering van rekenvaardigheden vertraagt. Dit memo-spel maakt gebruik van rekenstrategieën om kinderen te ondersteunen bij het ontwikkelen van rekenkennis zonder vingers en teltactieken.
De groene doos richt zich op het oefenen en automatiseren van optelsommen tot 100 door kinderen op speelse wijze vertrouwd te maken met de getallenlijn en de strategie ‘tientallen vóór eenheden’. Dit maakt het optellen overzichtelijker en zorgt ervoor dat kinderen kunnen rekenen zonder onnodig tellen. Bij elke opdrachtkaart hoort een unieke partnerkaart waarop niet alleen het correcte antwoord te vinden is, maar ook de tussenstappen van de rekenstrategie. Zo krijgen kinderen structurele hulp om zich deze aanpak eigen te maken.
Met 80 kaarten (40 kaartparen) en drie tabbladen voor verschillende moeilijkheidsniveaus – met en zonder het overschrijden van tientallen – biedt deze set een brede toepasbaarheid in de praktijk. De kaarten kunnen apart of als deel van een opbouwende serie worden gebruikt, afhankelijk van de specifieke leernoden van het kind. Deze robuuste schuifdoos is daarom ideaal voor gebruik in zowel remedial teaching, speciale pedagogiek, als de reguliere klaspraktijk. Dankzij het speelse en gestructureerde format helpt de ‘1-2-3 zonder vingers’ reeks kinderen van 6 tot 10 jaar om hun rekenkennis zonder tellen te ontwikkelen en versterken.
SKU | BEK-2819 |
---|---|
Merk | Schubi |
Leeftijdsindicatie | Vanaf 6 jaar |
EAN-/UPC-code | 4006810260111 |