Feu de signalisation de comportement, environ 30 cm ø
Le feu de signalisation comportemental indique aux élèves en un coup d'œil si leur comportement en classe ou leur participation en classe se situe dans la "zone verte". Cela motiv... Lire plus
Le feu de signalisation comportemental indique aux élèves en un coup d'œil si leur comportement en classe ou leur participation en classe se situe dans la "zone verte". Cela motive et encourage également les gens à s'améliorer, si les signes sont jaunes.
Cela peut également être utilisé pour afficher la présence (vert), temporaire (jaune), par exemple lors d'un départ ou d'une absence permanente (rouge).
Carton solide et doublé avec aimants de maintien pour une fixation facile et un retrait rapide, par exemple sur le tableau.
Les 24 pinces pour tableau noir et le stylo argenté pour enseignant sont utilisés pour écrire les noms des élèves. Avec le cordon fourni, le feu de signalisation peut être accroché n'importe où, si aucune surface magnétique n'est disponible.
- motive les élèves et les encourage à s'améliorer
- donne un aperçu du comportement ou de la participation en classe
- avec aimant de maintien et cordon
Taille : environ 30 cm ø, hauteur environ 94 cm
Contenu:
- Feu de signalisation comportemental en carton solide
- 24 pinces à planche de bois
- 1 stylo de louange d'enseignant en argent
- Cordon pour accrocher
Een paar didactische tips: Het gedragsstoplicht is een open systeem waarin elke leraar of school eigen regels voor het gebruik stelt. Door de constructie (opvouwbaar) van het gedragsstoplicht kunnen alle 3 de velden (groen / geel / rood) of groen / geel of alleen groen worden gebruikt. Afhankelijk van uw voorkeuren en uw eigen pedagogische uitgangspunten kan er zeer flexibel met het gedragsstoplicht worden omgegaan. Het gaat er niet om te beoordelen, maar om het kind een reflectie te geven op zijn huidige gedrag. Het is bewust geen “schandpaal”, want als een kind de opgestelde gedragsregels overtreedt, is dit iets dat niet voor alle andere klasgenoten verborgen blijft. Elke dag wordt meestal gestart met alle namen in het groene veld. Als een kind de klassenregels overtreedt of bijvoorbeeld niet op een aanwijzing van de leerkracht reageert, zou allereerst kunnen worden opgemerkt dat de naam in geel verandert als er geen verbetering zichtbaar is. Als het gedrag zich herhaalt, zet de docent de naam in geel en leidt dit niet tot verbetering, bijv. op rood. Bij bijzonder goed gedrag hebben de leerlingen die op rood staan de mogelijkheid om gedurende de schooldag terug te keren naar geel. Voor de leerlingen waarvan tijdens de dag het licht op groen blijft, zou de leerkracht een beloning kunnen uitdelen. Zoals vermeld, bepaalt elke leerkracht en/of school de spelregels voor de klas en/of school individueel en naar eigen inzicht. Door het beschreven beloningssysteem krijgen de leerlingen een positieve prikkel om zich te houden aan de klassenregels en de aanwijzingen van de leerkracht. De leerling krijgt direct te zien als zijn/haar gedrag moet veranderen. Het is belangrijk dat er geen straf wordt gegeven als de naamknijpers van de kinderen in het rode veld komen. Door zich conform de afspraken te gedragen, heeft elke leerling de mogelijkheid om op dezelfde dag van rood naar geel te verbeteren. Het groene veld laat zien welke leerlingen zich die dag aan de regels hebben gehouden.
SKU | TIX-6225 |
---|---|
Marque | TimeTEX |
EAN-/UPC-code | 4055218108365 |